Obchodní podmínky pro spotřebitele
Tyto podmínky jsou platné pouze pro koncové zákazníky - spotřebitele
„NET Praha Trading, s.r.o.“ nebo „Prodávající“ znamená obchodní společnost NET Praha Trading, s.r.o., se sídlem Před Skalkami II 3001/7, Praha 10 106 00, Česká republika, IČ: 22093311, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 410814.
Prodávající poskytuje na tomto e-shopu kupujícím spotřebitelům před uzavřením kupní smlouvy nebo před tím, než kupující spotřebitel učiní závaznou nabídku, údaje ve smyslu § 1811,§ 1820 a § 1826 O.z. V následujícím pak poskytuje i tyto údaje:
1) Údaje o právech z vad zboží a další podmínky pro uplatňování těchto práv. Tyto údaje lze nalézt v rubrice Záruky a reklamace.
2) Údaje o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy a s tím spojené další podmínky. Prodávající tyto údaje ve smyslu § 1820 odst. 1 písm. f), g) a h) a odst. 2, 3 O.z. sděluje prostřednictvím vzorového poučení o možnosti odstoupení od smlouvy, jehož náležitosti stanoví nařízení vlády č. 363/2013 Sb.
Poučení o právu na odstoupení od smlouvy
Právo odstoupit od smlouvy
- Do 14 dnů máte právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu.
- Máte právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne následujícího po dni, kdy Vy nebo Vámi určená třetí osoba (jiná než dopravce) převezmete zboží.
- Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musíte o svém odstoupení od této smlouvy informovat společnost NET Praha Trading, s.r.o., Před Skalkami II 3001/7, 106 00 Praha 10, kontaktní telefon: +420 272 769 388, e-mail: netpraha@netpraha.cz, formou jednostranného právního jednání (například dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb, nebo e-mailem).
- Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.
- Odstoupíte-li od kupní smlouvy, nesete náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
Důsledky odstoupení od smlouvy
- Platbu prodávající vrací včetně nákladů, které jste vynaložil na dopravu zboží od prodávajícího k Vám. Jestliže jste zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání.
- Platbu prodávající navrátí až po obdržení vráceného zboží, nebo prokážete-li, že kupující zboží odeslal nebo dopravil zpět prodávajícímu, podle toho, co nastane dříve. Platba je prodávajícím vrácena obvykle bankovním převodem na Váš účet. Prodávající Vás vyzve, a to obvykle písemnou cestou k tomu, abyste svůj bankovní účet v zájmu bezpečnosti potvrdil(a). Můžete požádat o úhradu formou poštovní složenky, či v hotovosti na prodejně prodávajícího.
- Zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od smlouvy, zašlete zpět nebo je předejte na adrese NET Praha Trading, s.r.o., Před Skalkami II 3001/7, 106 00 Praha 10, v pracovní dny 8:00 – 16:30. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud nám odešlete zboží zpět před uplynutím 14 dnů. Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
- Odpovídáte pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti.
Prodávající dále poskytuje tyto údaje:
- Uzavřená kupní smlouva bude u prodávajícího uložena a prodávající k ní umožní přístup.
- Kupní smlouvu lze uzavřít v jazycích odpovídajících jazykové mutaci e-shopu
- Jednotlivé technické kroky vedoucí k uzavření kupní smlouvy jsou: Vložení zboží do nákupního košíku (návrh kupní smlouvy), odeslání objednávky a její následné e-mailové potvrzení e-shopem (uzavření kupní smlouvy)
- Chyby vzniklé při zadávání dat před podáním objednávky lze zjistit a opravit přímo v e-shopu v osobní sekci klienta, případně na zákaznické lince e-shopu
Spotřebitel může doposud nedodanou objednávku zboží (nabídku – návrh na uzavření kupní smlouvy) stornovat.
K tomuto může využít jakýkoli prostředek, kterým prodávající disponuje, např.:
E-mailem: netpraha@netpraha.cz
Telefonicky: 272 769 388
Ke každé dodávce zboží zasíláme daňový doklad, který zároveň slouží jako záruční list.
Stížnosti spotřebitele včetně jejich reklamací, vyřízení reklamace apod. naleznete v sekci Záruky a reklamace
Spotřebitel je oprávněn se se svou stížností obrátit na orgán dohledu nebo státního dozoru - Českou obchodní inspekci.
Povinnost úhrady nákladů na dopravu při nepřevzetí zásilky
Podle ustanovení § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v případě, že si spotřebitel zásilku nepřevezme/nevyzvedne, je povinen uhradit náklady spojené s odesláním zboží a jeho případným vrácením zpět.
- Prodávající se zavazuje zboží dodat, a kupující (koncový zákazník) se zavazuje zboží převzít a zaplatit. Prodejce svou povinnost splní okamžikem předání zásilky k přepravě či na místo osobního odběru.
- O odeslání balíčku je kupující informován emailem a také obdrží informace od přepravce (uvede-li správně své telefonní číslo a email při uzavírání kupní smlouvy). V případě potřeby může kupující kontaktovat prodávajícího či dopravce a dohodnout se na změně termínu doručení nebo prodloužit dobu uložení zásilky na výdejním místě.
- Pokud si zásilku kupující nepřevezme, jedná se z jeho strany o zřejmé porušení kupní smlouvy a kupující tímto nese odpovědnost za škodu, která tímto vzniká prodejci. Kupující je povinen uhradit prodávajícímu veškeré náklady vynaložené na zaslání balíku.
- Pokud se zásilka odeslaná na dobírku vrátí jako nevyzvednutá, bude zaslána výzva emailem na zaplacení přepravného. Pokud nedojde k uhrazení, bude dlužná částka předána právní kanceláři a inkasní agentuře k vymáhání. V takovém případě se konečná částka požadovaná po dlužníkovi navýší až na několik tisíc korun.
- Jestliže bude mít zákazník zájem o opětovné zaslání zboží, vyhoví mu prodávající po zaplacení částky předem na účet zahrnující cenu zboží a nové přepravné.
Na existenci zákona a povinnosti kupujícího upozorňuje i společnost dTest: „Tím, že zákazník odmítne balík převzít, nezačíná automaticky plynout lhůta pro odstoupení od smlouvy," vysvětluje vedoucí právního oddělení dTestu Lukáš Zelený. "Zákazník tedy bude muset zaplatit. Má ale ještě stále možnost od smlouvy odstoupit. Smluvní pokutu a úroky z prodlení nebo kompenzaci přepravného však bude muset zaplatit v každém případě, tato povinnost se odstoupením od smlouvy neruší."
Toto téma bylo řešeno například i v pořadu České televize Černé ovce: https://www.ceskatelevize.cz/porady-cerne-ovce-neprevzeti-zbozi